Bokomtale – Ragnarok 2 og 3

“Ragnarok” er en ny tegneserie-bokserie for barn og unge som finner sted i norrøn tid. Her får vi møte norrøne guder, magi og bli med på actionfylte eventyr! Dette blogginnlegget inneholder bokomtaler av bok 2 og 3 i denne serien. Først kan du lese om bok 2, og under der kommer omtalen for bok 3 (for å unngå spoilere kan det være lurt å bare lese om den neste boka du skal begynne på, men du kan selvsagt lese begge om du vil!)

Hvis du vil lese om bok 1 først finner du den her! (klikk her)

Bok 2:

Tittel: Fimbulvinter

Forfatter og illustratør: Odin Helgheim

Antall sider: 159

Navn på serie: Ragnarok

Bok nr: 2

Utgitt (Norge): 2021

Forlag: Egmont

Sjanger: Tegneserie, fantasy, action

ISBN: 9788242970862

Bokdesign: Kato Evensen

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Egmont.

 

Sammen med Thyra og Loke i ravneskikkelse, drar Ubbe ut på en ferd for å få has på den dødelige Fenrisulven som drepte moren hans. Det er en lang og farlig reise, og på veien kommer de til en landsby med en Jarl med svært kalde vaner.

Ubbe blander seg opp i et farlig spill for å forsvare sin og sin mors ære, men med ett eneste feiltrinn kan alt rakne. Vil han overleve Fumbulvinter?

 

«Fimbulvinter» er den spennende andre boka i Ragnarok– serien om Ubbe. Dette er en tegneserieserie med norrøn mytologi, vikinger og masse action. Jeg likte veldig godt denne boka. Den var både humoristisk og utrolig spennende, og illustrasjonene er fantastiske. Fargebruken er magisk, og jeg liker godt at boka har en anime-lik tegnestil. Denne tegnestilen passer overraskende godt til en norrøn fortelling.

Jeg vil absolutt anbefale denne bokserien til alle som elsker tegneserier, norrøn historie og action.

God lesing!

Bok 3:

Tittel: Tordenguden

Forfatter og illustratør: Odin Helgheim

Antall sider: 137

Navn på serie: Ragnarok

Bok nr: 3

Utgitt (Norge): 2022

Forlag: Egmont

Sjanger: Tegneserie, fantasy, action

ISBN: 9788242970916

Bokdesign: Kato Evensen

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Egmont.

 

Ubbe, Thyra og Loke fortsetter på sin ferd for å finne Fenrisulven, nå sammen med deres nye trell; Blåtann. Ut av det blå foreslår Loke å endre planen fullstendig, og dette gjør følgesvennene hans mistenksomme. Det viser seg at det er mye mer til sannheten enn det Loke har påstått.

Gruppen ender snart i en farlig situasjon, og står ansikt til ansikt mot tordenguden selv. Men tordenguden er ikke den de trodde han skulle være …

 

På nytt er jeg utrolig fascinert av ‘Ragnarok’-serien! Selv om hver av bøkene er relativt korte, er de alle fullpakket av spenning, action og mystikk. Jeg elsker illustrasjonene i denne boka! «Tordenguden» har enda flere av illustrasjonene som dekker hele sida enn de forrige bøkene, og det hadde jeg håpt på! Jeg elsker detaljene dette medfører, og selve boka blir et actionfylt kunstverk.

Denne bokserien er i tegneserie-form, og baseres på norrøn mytologi og vikingtid. Dette er absolutt en bokserie jeg vil anbefale!

God lesing!

 

 

Forrige bøker i serien:

Fenrisulven

Hvis du likte denne boka vil du like

Mia Myhr

Frøyas vrede

Forræderen fra Åsgard

Dragens øye

Mørkalven

Arkin

Trollheim

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg