Bokomtale – Trollheim 1, Kråkeslottets hemmelighet

Tittel: Kråkeslottets hemmelighet

Forfatter: Arne Lindmo

Illustrert av: Ida Skjelbakken

Antall sider: 157

Navn på serie: Trollheim

Bok nr: 1

Utgitt (Norge): 2022

Forlag: Figenschou

Sjanger: Fantasy

ISBN: 9788284310176

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Figenschou.

 

Adam har nettopp flyttet fra Oslo til den fredfulle lille byen Trollheim, med det er noe mystisk som foregår der. Midt i skogen står et forlatt bygg som ingen tør å nærme seg, nemlig Kråkeslottet. Rykter om skrømt og monstre får barn til å holde seg unna, og ingen voksne orker å gå i nærheten.

Adam er redd for å ikke få nye venner på dette nye stedet, men han møter heldigvis Tobias og Tara. Men før han rekker å bli ordentlig kjent med dem, forsvinner Tara etter å ha gått inn i Kråkeslottet. Vennene blir dratt med på et eventyr farligere enn de kunne forestilt seg. Noe farlig gjemmer seg i kråkeslottet, og noe enda farligere kan true menneskeheten. Hele verdens skjebne er på spill, og de tre vennene er de eneste som kan redde dagen.

 

«Kråkeslottet» er den første boka i serien om «Trollheim», og det er en kjempespennende fantasybok for barn og unge. Denne boka byr på fantasy-elementer fra norske folkeeventyr og fra norrøn mytologi, og byr på en magisk historie. Jeg leste denne boka i en strekk, fordi den var umulig å legge fra seg. Illustrasjonene i denne boka fikk meg til å måpe. De er fulle av detaljer, og ser både realistiske, mystiske og magiske ut. Dette er en fantastisk bok for unge i alderen 8-14 år.

God lesing!

Hvis du likte denne boka vil du like

Vargtimen

Frøyas vrede

Ragnarok

Arkin

Mia Myhr

Forræderen fra Åsgard

Vindeltorn

Maretorn

Hulder

1 kommentar
    1. Hei! Så hyggelig at du likte boken min 🙂 Gratulerer med veldig fin bokblogg. Vi trenger flere som deg, som kan skrive om og anbefale gode barnebøker. Jeg har begynt å lese mer barnelitteratur selv det siste året, spesielt nå som jeg skriver for målgruppa, og dessuten har jeg en sønn på 8 år som også er glad i bøker. Så jeg skal sjekke bloggen din jevnlig framover for å få tips til nye bøker jeg bør lese. Fortsett det flotte arbeidet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg