Bokomtale – Legendarisk

Tittel: Legendarisk

Forfatter: Stephanie Garber

Antall sider: 386

Navn på serie: Caraval

Bok nr: 2

Utgitt (Norge): 2018

Forlag: Aschehoug Forlag

Originalens tittel: Legendary

Sjanger: Fantasy

ISBN: 9788203264030

Oversatt av: John Grande

Mitt terningkast: 6

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Aschehoug.

Det er ikke lenge siden forrige Caraval, men Legenden har bestemt seg for å holde et spill til.

Det er ingen som vet hvorfor, men folk blir gladelig med.

Tella har veldig lyst til å bli med, men det er ikke den eneste grunnen. For Tella kan nemlig ikke kose seg i Caraval, slik som de andre deltagerne. Hun har en ubetalt gjeld til en person hun ikke kjenner, og en mor hun vil finne. Og for å greie alt dette, må hun vinne Caraval. Men plutselig er det mer som står på spill enn hun først trodde

 

HVORDAN KAN EN BOK VÆRE SÅ BRA?! Legendarisk er en av de beste bøkene jeg har lest i år, og med god grunn. Boka er spennende fra første setning, og er umulig å legge fra seg. Jeg ville nesten begynne å gråte da jeg ble ferdig med den! En slik bok burde aldri ta slutt.

Boka er en fantastisk bok stappfull av spenning, romantikk, magi, svik, tragedie, og er så levende at jeg føler at jeg kjenner personene i boka.

«Legendarisk» er godt skrevet, og selv om Stephanie ikke går i detalj på alle ting, ser man historien så godt for seg som om det var en film.

Dette er oppfølgeren til Caraval, og begge disse er bøker du MÅ få med deg!

(Stephanie Garber er i gang med en bok tre! Bare å glede seg)

God lesing!

Hvis du vil lese mer om Caraval, kan du sjekke ut denne linken:

http://noravinjor.blogg.no/1491727215_bokomtale__caraval.html

 

Hvis du likte denne boka vil du like:

The Hunger Games, Dødslekene:

http://noravinjor.blogg.no/1518346305_bokomtale__ddslekene_the_hunger_games.html

 

Skyggejegerne, demonenes by:

http://noravinjor.blogg.no/1499268251_bokomtale__skyggejegerne_demonenes_by.html

 

The Selection, Utvelgelsen:

http://noravinjor.blogg.no/1494416058_bokomtale__the_selection_utvelgelsen.html

3 kommentarer
    1. Jeg har lest den første boka, caraval, men jeg har søkt og lett på nettet. Finner ingen plasser det går Ann å kjøpe eller låne denne boka på norsk. Fant den på ark, men der var den utsolgt. Vet ikke om du ser denne kommentaren siden det er såpass lenge siden, men håper å få tips om hvor jeg kan skaffe meg denne boken. Vil virkelig få lest den snarest mulig!

      1. Hei 🙂 Jeg søkte opp Legendarisk på nettet for å sjekke, og som du sier, er det plutselig veldig få steder den er tilgjengelig. Det er veldig mystisk. Allikevel fant jeg den på Tanum. Her er en link: https://www.tanum.no/_legendarisk-stephanie-garber-9788203264269?gclid=Cj0KCQjwxdSHBhCdARIsAG6zhlVicVQOTQjgyG7dDU66sxd3Fra6cQN4rlEA-wXFEoV7gbf5ZQmWpVUaAli9EALw_wcB . Håper du ser dette, og at det kan være til hjelp! (Siste bok, Finale, er ikke oversatt til norsk, og kommer heller ikke til å bli det har jeg hørt. Det er veldig trist. Derfor leste jeg den på engelsk i stedet) God lesing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg