Bokomtale – Mia Myhr og kaoskrystallen

Tittel: Mia Myhr og kaoskrystallen

Forfatter og illustratør: Sara Hjardar

Antall sider: 191

Navn på serie: Mia Myhr

Bok nr: 2

Utgitt (Norge): 2023

Forlag: Egmont

Sjanger: Fantasy, grøss, tegneserie

ISBN: 9788242975591

Bokdesign: Kato Evensen

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Egmont.

 

(Dette er andre bok i en serie. For å lese om første bok klikk her)

Mia befinner seg i en mørk og farlig verden, og den eneste allierte hun har er Ekko – den vimsete og mystiske gutten hun møtte da hun dukket opp i Ravnareir. Hun vet at søstera og de andre forvunne barna også befinner seg i denne skumle verdenen, og at hun må redde dem. Men hvor er de? Hvem har tatt Mias søster, og hvorfor?

Ekko følger Mia til en landsby hvor de skal finne ut veien videre, men ingen kan vite at Mia er et menneske – mennesker er forbudt i Ravnareir. Hun kler seg ut som en skogalv, og klarer heldigvis å blende inn. Likevel merker det at det er noe – eller noen – som følger etter dem.

Mia må klare seg i en verden full av farlige skapninger, magi og skrekkelige skjebner. Det er mye ved henne selv og sin historie hun ikke vet, men hun vet at ansvaret ligger på henne for å redde søstera. Men i en verden full av fiendtlighet og mistro – hvem kan man stole på?

 

Mia Myhr og kaoskrystallen er den andre boka i serien om Mia, og den tar oss med på en spennende og skrekkelig reise i en farlig verden. Denne bokserien faller inn under skrekk-sjangeren, og er både actionfylt, skummel og stemningsfull. Jeg elsker fargebruken i illustrasjonene, og er helt hekta på historien. Karakterene er komplekse og har sterke personligheter, noe som gjør det lett å leve seg inn i boka.

Denne boka er ganske mørk, og har en del brutale scener og illustrasjoner, så den passer ikke for de aller yngste. Likevel, dette er en av de mest spennende tegneseriene jeg har lest i år (og jeg har lest maaange), og jeg gleder meg til fortsettelsen! (Boka gir meg dessuten assosiasjoner til tv-serien The Owl House, som er en av mine absolutte favoritter, så det gjorde boka enda mer appellerende til meg tihi).

Jeg slukte denne boka – og det tror jeg alle unge i 8-20 års alder vil også gjøre. Absolutt en terningkast 6 fra meg!

God lesing!

Mia Myhr og kaoskrystallen av Sara Hjardar - Mia Myhr-serien (Innbundet) - Norli Bokhandel

 

Første boka i serien:

Mia Myhr og barna som forsvant

Hvis du likte denne boka vil du like

Arkin

Arkin – Lysets vokter

Arkin 2 – Håpet

Arkin 3 – Valget

The Promised Neverland

Ragnarok

Fenrisulven (bok 1)

Bok 2 og Bok 3

Snøkattprinsen

Mørkalven

Dragens øye

Edelmot

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg