Bokomtale – Rino 1, Reisen til de dødes øy

Tittel: Reisen til de dødes øy

Forfatter og illustratør: Regine Toften Holst

Antall sider: 96

Navn på serie: Rino

Bok nr: 1

Utgitt (Norge): 2022

Forlag: Vigmostad & Bjørke

Sjanger: Tegneserie, spenning, fantasy

ISBN: 9788241953392

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Vigmostad og Bjørke.

 

Rino er en prins i det vakre kongeriket Felos, og arving til tronen. Men Rino liker ikke det kongelige livet med alle plikter og forventninger. Ikke minst når faren hans er både streng og kontrollerende. Helst vil han bare leke i gatene med barna i byen, og kunne være det barnet han er.

Helt uventet møter Rino på Kekko, sønnen til en pirat – jeg mener pirotte –, og før Rino vet ordet av det befinner han seg på en sjørøverskute midt på havet. På ferden møter Rino på farer innad og utad skuta, og det gjelder å være på vakt. Hvis noen får nyss om at han er en prins, så kan hele oppholdet hans endres drastisk. Spenningen overgår frykten, og Rino slenger seg med på pirottenes eventyr i denne fantastiske fortellingen.

 

«Reisen til de dødes øy» er den første boka i tegneserie-bokserien om Rino, og jeg er allerede hekta! Illustrasjonene er utrolig detaljerte, fargerike og uttrykksfulle, og jeg kunne sitte lenge for å beundre hver av dem. Handlingen i denne boka er spennende tvers igjennom, med sverdsvingene pirater, prinser på rømmen og en forhekset øy. Jeg slukte denne i en jafs!

Jeg er veldig gald i verdenen vi møter i «Rino». Karakterene er alle helt eller delvis ulike dyrearter som oppfører seg som mennesker, likevel beholder de flere av dyreegenskapene sine. Dette er et utrolig gøy konsept! Spesielt når en rotte-gutt på et sjørøverskip med pirotter paradoksalt nok er livredd rotter. Jeg gleder meg til å lese hva som skjer videre med Rino, og til å lære mer om den mystiske fortiden deres. Dette er nok bare starten på en super serie!

God lesing!

Hvis du likte denne boka vil du like

Opp-ned sagaen

Dragens øye

Mørkalven

Spilledåsen

Nikoline

Ragnarok

Arkin

Mia Myhr

Snøkattprinsen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg