Bokomtale – Kan vi bare late som

Tittel: Kan vi bare late som

Forfatter: Camilla Sandmo

Antall sider: 190

Utgitt: 2017

Forlag: Vigmostad og Bjørke

Sjanger: Kjærlighet, drama, realistisk

ISBN: 9788241916663

Omslagsdesign: Magnus Riise og Ivar Bjørdalsbakke

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Vigmostad og Bjørke.

 

Emma går på kunstløp, og til felles med venninnene hun har på skøytebanen, hater hun hockeygutta. De stinker og breier seg ut over skøytebanen, ettersom banen er dobbeltbooka, og de må dele med hockeylaget.

Emma møter Jossi, ei jente som går på hockey. De inngår et veddemål som sakte men sikkert får Emma til å sette mer pris på hockey-sporten. Og Jossi. Til tross for at de er veldig forskjellige, og at Emma egentlig hater hockeyspillerne, bygger det seg opp et vennskap mellom dem.

Ingenting går som planlagt lenger, og nye følelser dukker opp i Emma. Hun må ta vanskelige valg, som vil få konsekvenser hun ellers ville unnsluppet. Men hvis det er det hun virkelig vil, må hun bare gå for det.

 

«Kan vi bare late som» er en absolutt nydelig bok! Den er full av romantikk, vennskap, humor og spenning, og er trist, flott og hjertevarm. Jeg elsket denne boka.

Boka er passe lettlest, og ikke altfor lang, men får med seg masse handling som man forelsker seg i. Den passer for alle aldersgrupper, mener jeg personlig. (For å sette noen spesifikke tall kan jeg si 11-17, men jeg tror du vil like denne boka uansett om du er ung eller gammel.) Boka er veldig aktuell, engasjerende og nydelig, og får meg til å håpe på en fortsettelse (selv om slutten var såpass åpen at man skjønte omtrent hva som skjer videre).

Ha en nydelig vinter, og god lesing!

 

Hvis du likte denne boka, vil du like: Kategori Realistisk og Drama

Nå skjer det:

Hysj:

Syden:

Nørd og Fake:

Moxie

Forelskede og andre bortkommende

Vi var en gang

Verden er en boble

Anna, Lola, Isla

Hjertet er en knyttneve

Blomstring

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg