Bokomtale – Ingen sover trygt i natt

Morderen har bare så vidt begynt …

Tittel: Ingen sover trygt i natt

Forfatter: Mari Moen Holsve

Antall sider: 133

Bok nr: 1

Utgitt (Norge): 2017

Forlag: Cappelen Damm

Sjanger: Spenning, krim, mysterie

ISBN: 9788202644550

Omslagsdesign: Bård Sletvold Torkildsen

Mitt terningkast: 5

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Cappelen Damm.

 

Håkon befinner seg midt under en grotesk kriminalsak. Han får en oktoberdag vite at klassekameraten Jon Michael er død. Ingenting tyder først på at det har skjedd et mord, før Håkon og vennene Marie og Hares ser åstedet. Et blodig, og horribelt syn møter ham, og han klarer å oppfatte en spesielt mystisk detalj. Hjertet er fjernet.

Det er ingenting som stemmer lenger. Hvorfor ville noen ha tatt Jon Michaels hjerte?

Det er en morder løs i den vesle byen, og ingen er trygge lenger. For det tar nemlig ikke lang tid før flere drap finner sted …

 

Dette er en veldig spennende bok som vil fenge unge lesere. Den er ganske kort, men får med seg mye handling. Leter du etter en bok med grøss, action og mysterier er dette virkelig en bok for deg!

«Ingen sover trygt i natt» passer i aldersgruppen 11-14, og passer for jenter like godt som gutter.

Boka er skrevet på en fengende måte, og er perfekt for sin målgruppe. Det eneste som jeg stusset på da jeg leste boka var hvor lite elevene følelsesmessig reagerte på at medelevene deres var døde. Bortsett fra denne lille detaljen jeg bet meg merke i, er dette en super bok som jeg absolutt vil anbefale.

God lesing!

 

Hvis du likte denne boka, vil du like:

Den forfulgte

Kjøtt og blod

Killerinstinkt

Enkebyen

Steinengler

 

Et høyst upassende mord:

Grøss og gru:

Zombieutbruddet

 

Neanderland

 

De tre lykter:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg