Bokomtale – Jeg Håper Noen Kan Høre Meg

Tittel: Jeg Håper noen kan høre meg

Forfatter: Alice Oseman

Antall sider: 478

Originalens tittel: Radio Silence

Utgitt (Norge): 2017

Forlag: Mangschou Forlag

Sjanger: Real Life/ Drama

ISBN: 9788282381581

Oversatt av: Tonje Røed

Omslagsdesign: HarperCollins Publishers 2016

Mitt terningkast: 5

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Mangschou forlag.

 

«Jeg Håper Noen Kan Høre Meg» handler om Frances som er 17 år. Det eneste Frances bryr seg om er skolen og å komme inn på Cambridge universitetet. Det andre hun bryr seg om er Universe City, en youtube-podcast hun er hektet på, og som ukentlig publiserer spennende episoder. Denne podcasten holder hun hemmelig for vennene sine, også det at hun elsker å tegne illustrasjoner til podcasten og poste dem på Tumblr, under navnet Toulouse.

En dag får Frances en melding fra skaperen av Universe City. Det er ingen som vet hvem han er, og det er noe av det som gjør podcasten spennende. Skaperen vil at Toulouse skal tegne for Universe City. Dette er en drøm som går i oppfyllelse, men det blir alt annet enn hun hadde forventet.

Frances møter Aled Last, en supersmart og sjenert gutt i kullet over henne. Han røper i fylla at han er skaperen av Universe City, og etter dette blir alt forandret.

Aled og Frances blir gode venner, som bare vet hverandres dypeste hemmeligheter. De prøver alt for at folk ikke skal finne ut hvem som er skaperen, men vil dette lykkes?

 

«Jeg Håper Noen Kan Høre Meg» er en spennende bok med en hendelse som kan skje alle, og personligheter som alle vil kjenne igjen. Dette er en bok jeg anbefaler til alle, både gutter og jenter. Dette er en bok du sent vil glemme!

Jeg likte at boka var såpass realistisk og detaljert at jeg kunne kjenne meg veldig igjen i Frances’ personlighet og liv. Karakterene er veldig realistiske, og handlingen er spennende. Boka har ganske stor skriftstørrelse som gjør den til en ganske lettlest bok, til tross for at den er litt tykk.

God lesing!

#book

#bok #lovetoread  #bøker   #bokanmeldelse #lese #leser #ungdomsbøker #ungdomsbok  #godbok    #drama #realistisk #mangschou #mangschouforlag #podcast #jeghåpernoenkanhøremeg #radiosilence #aliceoseman #spenning #dramatisk #anbefaler #anbefales #terningkast5 #bokomtale #lese 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg