Bokomtale – Jernkongen og Jernprinsessen

 

Titler: Jernkongen og Jernprinsessen 

Forfatter: Julie Kagawa

Ant. sider: 397

Utgitt: 2010

Mitt terningkast : 6

Jernkongen og Jernprinsessen handler om Meghan Chase som syntes at kompisen Robbie begynner å oppføre seg rart, lillebroren blir livsfarlig og det skjer merkelige ting på skolen. Hun finner ut at den ekte faren hennes er konge i den magiske verdenen NeverNever. Den første boka handler om reisen til NeverNever, og om at hun leter etter den ekte lillebroren sin. Og der møter hun Ash. (Som jeg har blitt HEEELT FULLSTENDIG forelska i) 😊Ash er prins fra et annet kongerike, i NeverNever, som er i krig med kongeriket hvor faren til Meghan er konge. Derfor blir det et komplisert forhold, spesielt siden Ash ikke vil innrømme følelsene sine for Meghan.

Bøkene er de beste jeg noen gang har lest, og er mine absolutte  FAVORITTBØKER! 

Det ENESTE dumme med de, er at bare 2 av bøkene er oversatt til norsk, og det er en del fler! 😭 det er til å gråte av!
Jeg anbefaler bøkene på det sterkeste, hvis du får tak i dem. (Heldigvis gjorde jeg det!)

PS. Hvis du vet hvor man kan få kjøpt resten av serien, TA KONTAKT MED MEG!

📚

Bøkene passer godt for barn og ungdom fra ca 12 år og oppover📘

#bok #bøker #jernkongen #jernprinsessen #bokomtale #bokanmeldelse #lese #ungdomsbøker #ungdomsbok #fantasy #spenning #bokserie

3 kommentarer
    1. Hei, er visst noen år for sent ute med svaret, men jeg oversatte disse bøkene og satt nettopp og kikket gjennom de to som kom ut. Tok en titt på nettet for å se evt. anmeldelser osv. Saken er at jeg midt under den tredje boka fikk beskjed fra forlaget om at det ikke ble noen flere på grunn av for dårlig salg. Det var trist, for jeg likte dem selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg