Bokomtale – Udugelege heltar 2, Nevar av Stål

Tittel: Nevar av stål

Illustrert av: Lars Erik Helgemo

Skrevet av: Markus Pedersen

Antall sider: 176

Navn på serie: Udugelege heltar

Bok nr: 2

Utgitt (Norge): 2023

Forlag: Überpress

Sjanger: Sci-Fi, tegneserie, humor

ISBN: 9788293254577

Mitt terningkast: 6

 

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Überpress.

 

De tre udugelige heltene Kacker, Chrissa og Calvin har nettopp reddet Jorda – på en måte – men har samtidig blitt ettersøkte av myndigheter og gjenger både på Jorda og i verdensrommet. I sin nye base planlegger de sitt neste viktige oppdrag:

Å hente Kackers post.

Det høres kanskje ut som barnemat, men de må reise 700 lysår for å komme dit. Og Kacker er ikke akkurat populær blant andre romvesener.

Trioen havner i en ny krise langt hjemmefra, men også på Jorda truer farene. Hvor langt er Chrissa og Calvin villige til å gå for å hjelpe utakknemlige Kacker? Kackers rotete fortid setter både de udugelige heltene – og resten av verden – i fare. Men det er bare de som kan redde dagen.

Hvis de har blitt litt mindre udugelige.

 

«Udugelege heltar» er en av mine favorittegneserier! Boka er proppfull av humor, spenning og gørr, som gjør det til en fantastisk leseropplevelse.

I denne boka følger vi de udugelige heltene på to farefulle oppdrag, og vi får et større innblikk i heltenes personlighet, holdninger og følelser. I tillegg er boka full av action, artige bemerkninger og stilige illustrasjoner, som gjør at tegneserien er både episk og morsom.

I notatene mine da jeg leste denne boka skrev jeg «Rick and Morty på nynorsk», og jeg synes det er en passende sammenlikning.

Jeg vil absolutt anbefale denne boka til alle tegneserieelskere, Sci-Fi-lesere og/eller folk med god humor.

(Trigger warning: Boka har en del blod og gørr. Dette er ikke en barnebok)

God lesing!

Første boka i serien:

Stiv kuling

 

Hvis du likte denne boka vil du like:

Nagel

Antiklimaks

Mutantene

Urban legend

Død eller iskrem

Det siste mennesket

Byrået for Ikke-hendelser

Zombieutbruddet

Neanderland

Den grå gutten

Zelda

Cybjørg

Cybjørg 2.0 – Next Level

Mørkalven

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg