Mitt besøk på Juritzen Forlag

Hei!

 I går gjorde jeg noe kjempegøy. Jeg besøkte Juritzen forlag! Der fikk jeg se hvordan de har det der, og lærte litt om hva de gjorde på jobben!

Da jeg kom dit ble jeg tatt godt imot av flere av de som jobber der, blant annet Sigbjørn. Det er han jeg har hatt kontakt med i forlaget. Han viste meg litt rundt. Jeg fikk se mange av bøkene de har der, både de som er gitt ut, og noen som de skal gi ut i høst. Det var veldig mye Kattekrigerne!

Her er noen av bøkene du kan glede deg til i høst:

  • Tullekontoret (med bøkene Festlige fakta, Vittige vitser, Gøyale Gåter)
  • Zombie Utbruddet av Robert Næss
  • Nye veier
  • Simon og stjernene

Etter at han hadde vist meg rundt, gikk vi inn på kjøkkenet og snakket. Da fikk jeg vite en god del om forlaget. Jeg fikk vite at de er et ganske lite forlag, selv om de gir ut veldig mange gode og populære bøker, blant annet, Kattekrigerne.

Kattekrigerne er en populær spenningsserie for barn/ungdom. Det er mange som blir hekta på å lese etter at de har begynt på Kattekrigerne. Mange som ikke har likt å lese før, har også begynt å lese bøker på grunn av denne serien. Kattekrigerne er skrevet av flere personer, som går under navnet Erin Hunter. Hovedforfatteren heter Victoria Holmes og skriver alt som skal skje, mens de andre fyller på med detaljer og ideer. I Norge vil serien være ferdig i 2018. Det er ganske synd, men det betyr at det vil komme nye bøker og flere serier, og dermed er det mye å glede seg til!

16. september skal de ha en egen dag om Kattekrigerne på Gyldendalhuset! Der kommer hovedforfatteren bak bestselgerne, og du kan få muligheten til å møte henne og få autografen hennes i boka di! Jeg oppfordrer alle som har lyst til å komme på denne dagen!

Dette er forfatterne bak Kattekrigerne:

  • Victoria Holmes
  • Kate Clary
  • Cherith Baldry
  • Tui Sutherland
  • Gillian Philip
  • Rosie Best
  • Inbali Iserles

Det er ikke mange som jobber på Juritzen, men det virker som om de er et godt team. Alle jeg møtte der var snille, og det virket som om en del hadde lest bloggen min (hihi) 😊

Jeg ble som sagt tatt godt imot, og hilste på flere av de som jobber der.

Dette er de som jobber på Juritzen;

  • Arve Juritzen (forlegger/sjef)
  • Sarah Natasha Melbye (forlagssjef) (tidligere jobbet hun i TV2)
  • Sigbjørn Vedeld (PR-ansvarlig/ holder kontakt med folk via mail, sosiale medier osv. jobber med bokbutikkjeden Ark) (tidligere jobbet 15 år i Se og Hør)
  • Nina Juul (produksjonssjef)
  • Anne-Kristin Strøm (Redaktør i norsk skjønnlitteratur)
  • Edvin Barstad (storkundeansvarlig)
  • Ida Elise Myklegård (Resepsjonist/ forlagssekretær)
  • Trude Nistad Lien (Key Account Manager)

Jeg lærte også om oversetterne til Juritzen. De har ingen oversettere som er fast ansatt, men leier inn freelancere for de ulike bokprosjektene. Disse kan være fra hele landet. Det samme gjelder de som lager forsidene til bøkene deres.

Mot slutten av besøkstiden tok jeg litt bilder, og fikk noen lesereksemplarer som jeg gleder meg til å lese og anmelde her på bloggen!

Jeg hadde en kjempefin dag på forlaget, og håper det ikke blir lenge til neste gang!

Hilsen Nora

 

#bok #bøker #bokomtale #bokanmeldelse  #fantasy #spenning #lese #ungdomsbøker #ungdomsbok    #books #godbok #leselyst #bokbolgg   #cat #bokserie #spenning   #book #juritzen #juritzenjr #kattekrigerne   #hemmeligheter   #katter #zombier #zombieutbruddet #besøk #tullekontoret #forlag #bestselgere #kjempegøy #hyggelig 

1 kommentar
    1. Så flink du er til å skrive! 🙂 Veldig fint innlegg!
      Med vennlig hilsen fra Mariela – forfatter av Nye veier, som du nevnte over. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg