Bokbyen Tvedestrand

 

Hei!

 I dag har jeg vært i Tvedestrand, også kalt «bokbyen». Der var det masse bøker! Annenhver butikk var en bokbutikk eller et antikvariat/ bruktbutikk hvor de solgte masse bøker!

Vi begynte selvfølgelig med den første bokbutikken, og deretter den neste osv. Jeg tror vi var innom nesten alle butikkene hvor de selger bøker, i hele byen!

Men også her er det, som jeg har skrevet om tidligere, mange som selger billige bøker, men ikke la deg lure! Det finnes noen steder hvor de selger brukte bøker til dyrere pris enn de originalt ble solgt for! Jeg fant f.eks. en bruktbok til 140kr, som egentilg koster ca. 79kr! Men dette trenger ikke å stoppe deg fra å ha det gøy på bruktbutikker, og finne noe du kunne tenkt deg å lese!

Jeg har hatt en kjempefin dag i bokbyen, og jeg håper at du også kunne tenkt deg å dra til denne fine byen!

Ha en fin dag!

Hilsen Nora!

 

Fakta om Tvedestrand «Bokbyen»:

Fylke: Aust-Agder

Innbyggere: ca. 6000

Antall bokbutikker og antikvariater: ca. 15

#tips #bruktbutikk   #bøker #sparepenger #ungdomsbøker #nyebøker #godsommer #godlesing #lese #bøker #bok #bøkene #tvedestrand #bokbyen #by #gotur #antikvariat #town 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg