Billige bøker! Spar penger!

Hei!

I dag tenkte jeg at jeg kunne skrive om hvordan du kan spare penger, og allikevel kan lese så mye du vil!

Bøker er veldig dyre for tiden. Ei gjennomsnittlig bok koster mellom 200 og 300kr! Derfor har jeg noen tips til dere bokelskere!

Den mest klassiske måten er jo å låne bøkene på biblioteket. Der kan man få seg et lånekort, og så kan man velge så mange bøker man vil. Man kan også gå inn på bibliotekets sin nettside, og bestille bøker de ikke har inne derfra. Da finner de bøker fra andre bibliotek i nærheten, og sender dem til ditt lokale bibliotek. Men man kan selvfølgelig ikke beholde disse bøkene for alltid, så biblioteket har lagt en innleveringsfrist som du må følge.


En annen smart metode er å kjøpe bøkene på bruktbutikk! Nå tenker du sikkert at der har de bare gamle bøker, fra 1800 tallet eller noe, men det er ikke alltid sant! Jeg finner mange av bøkene jeg anmelder på en bruktbutikk i nærheten. Den heter Ei Hjelpende Hånd. Der gir de en del av pengene de samler inn til en veldedig organisasjon som heter «Stine Sofie Stiftelsen»! Hver tirsdag har de bøker til bare 5 kr stykke! (ellers koster de 10kr) man kan også levere inn to bøker og få en!Jeg har også vært på mange andre bruktbutikker der jeg har funnet veldig nye bøker! Jeg så nylig Miss Peregrine og den hemmelige øya på en bruktbutikk, og da jeg var i Sandvika på et loppemarked fant jeg en bok jeg har lenge lett etter! På bruktbutikker kan man finne alt fra gamle bøker som Bobsey barna til Dustedagbøkene, Smaragdatlaset, Gone, Morganville, Twilight og Percy Jackson! (men vær forsiktig! Du kan enten komme til de bruktbutikkene med billige bøker, eller de som tror at alt er antikviteter!)

En annen lur metode er å låne bøker av venner og slektninger! Det kan godt være at kusina di har boka du har lett så lenge etter, eller at kompisen din har første boka i serien du så lenge har hatt lyst til å lese! Du vet aldri!

Jeg håper at denne posten var til nytte for deg, og hvis den var det, kan du gjerne kommentere det i kommentarfeltet!

God sommer, og god lesing!

#tips #bruktbutikk #stinesofiestiftelsen #bibliotek #låne #bøker #sparepenger #ungdomsbøker #nyebøker #godsommer #godlesing #lese #bøker #bok #bøkene 

1 kommentar
    1. Så flott at du kjøper bøker hos Ei hjelpende hånd, Nora! Du er med på å støtte det superviktige arbeidet for en barndom uten vold. Tusen takk 🙂 Hilsen Eva i Stine Sofies Stiftelse

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg