Bokomtale – Ruby Redfort, Se meg inn i øynene

 

Tittel: Se meg inn i øynene

Forfatter: Lauren Child

Navn på serie: Ruby Redfort

Bok nr: 1

Antall bøker (til nå): 4 (Norge)

Antall sider: 390

Utgitt (Norge): 2016

Forlag: Mangschou forlag

Originaltittel: Look into my eyes

ISBN: 978828381475

Mitt terningkast: 5

Denne boka ble sendt til meg som et lese-og-anmeldelseseksemplar fra forlaget Mangschou forlag.

«Ruby Redfort» er en kjempespennende krimserie for ungdom, fra 11 år og oppover. Den er spennende, litt skummel, og helt genial!

«Se meg inn i øynene» er første bok i serien, og handler om Ruby Redfort.

Ruby er tretten år, men kjempesmart for alderen. Da hun var yngre vant hun mange kodeknekker- konkurranser, og i en veldig ung alder fikk hun tilbud om å komme inn på et av verdens beste universiteter, men takket nei. Helt fra hun var liten har Ruby visst at hun vil jobbe med kodeknekking, og en dag går dette i oppfyllelse…

Familien til Ruby har vært veldig uheldig den siste tiden. Først forsvinner bagasjen til foreldrene, så blir de ranet. Ruby prøver å finne grunnen til at alt dette skjer, og plutselig dukker det opp en gåte. Ruby løser denne gåten, og finner et hemmelig kontor under bakken. Der holder et agentbyrå til, og de spør om hun vil være kodeknekkeren deres. Det vil hun, og tenker det vil bli lett for henne! Men det viser seg å være mye vanskeligere og farligere enn hun noen gang kunne forestille seg!

Jeg likte denne boka kjempegodt. Den hadde alt! Jeg slukte hele boka på få dager, og nøt den kriblende spenningen. Det var umulig å legge den fra seg da jeg først var i gang! Jeg vil anbefale denne boka til alle unge krimlesere (og alle som kanskje ikke har lest så mange krimbøker ennå)!

Ha en god sommer, og les mye!

Hilsen Nora

 

#bok #bøker #bokomtale #bokanmeldelse   #spenning #lese #ungdomsbøker #ungdomsbok   #mystikk #hemmeligheter #book #books #godbok #leselyst #bokbolgg #krim #rubyredfort #laurenchild #semeginniøynene #flue #agent #kodeknekker #sipon #lesereksemplar

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg